Hvorfor du bør lave kundetilfredshedsundersøgelser?
Findes der én eneste situation, hvor kundernes ærlige mening ikke vil være en fordel at kende, når man driver virksomhed eller styrer en organisation?
Læs mereMange forskellige studier viser, at øget NPS medfører større omsætning.
NPS-målinger giver dig nem adgang til værdifuld viden om dine kunders loyalitet.
Koblet sammen med automatisk, handlingsorienteret afrapportering, afdækker vores NPS platform årsagerne i dybden og giver dig indsigt, du faktisk kan bruge til noget.
I analyser foretaget af Bain & Company ser vi bl.a., at virksomheder med storfremgang i NPS i deres branche vækster over dobbelt så meget som deres konkurrenter.
Årsagen er ret simpel.
Svaret på det enkle spørgsmål, ”Hvor sandsynligt er det, at du vil anbefale [produkt/virksomhed] til dine venner/kolleger/familie,” siger rigtig meget om loyaliteten blandt dine kunder.
Men det er selvfølgelig ikke nok blot at stille spørgsmålet.
Hos Xact by Rambøll gør vi en dyd ud af at at hjælpe dig til at forstå årsagerne bag loyaliteten ved intelligent brug af opfølgningsspørgsmål. Det sikrer, at din virksomhed kan igangsætte konkrete initiativer til at forbedre loyaliteten — og i sidste ende top- og bundlinje.
Årlige NPS-målinger giver dig dybdegående forståelse for dine kunders loyalitet. Det gør dem til et kritisk redskab i jeres strategiske arbejde.
SurveyXacts platform giver dig detaljerede indsigter og mulighed for at fastlægge fokusområder, så du hele tiden har overblikket i forhold til kunderelationen.
Systemet sikrer dig nem og effektiv indsamling og bearbejdning af data, så du får mest muligt ud af dine årlige målinger.
Desuden står vores erfarne rådgivere altid klar til at hjælpe dig hvert skridt på vejen.
Få dugfrisk feedback med løbende NPS-målinger på kritiske touchpoints (fx kundeservice og levering). Det er guld værd i den løbende optimering af kundeoplevelsen.
Hos Xact by Rambølls er vores mål altid at understøtte en smidig tilgang, hvad end I ønsker manuel håndtering, fuld integration og/eller automatisering af løbende målinger.
Du får løbende viden, der giver dig mulighed for at identificere og adressere områder med behov for forbedring — systemet sørger for, den viden altid er relevant.
Gør det nemt for dig selv og dine kunder ved at integrere det centrale NPS-spørgsmål og svarkategorier direkte i den e-mail, du sender.
Så beder du kun om ét enkelt klik.
Herefter kan kunden fortsætte med at besvare eventuelle temaspørgsmål i selve spørgeskemaet, der automatisk åbner.
Er dine kunder mest tilgængelige via mobilen? Så overvej at kombinere SMS og e-mail, når du inviterer til NPS-undersøgelsen.
SMSer bliver åbnet langt hurtigere end e-mails, og svarprocenterne er oftest højere.
Det gør du let via vores NPS-løsning i SurveyXact, der som standard har SMS integreret som distributionskanal sammen med e-mail.
SMS er særligt fordelagtigt i B2C-segmentet.
Ja, løbende NPS-data er en guldgrube af indsigt i kundeoplevelsen. Men uden effektiv respons på feedbacken kan det hele sådan set være lige meget.
Derfor giver Xact by Rambøll dig alle nødvendige redskaber for at handle både hurtigt og velovervejet på indsigten, NPS-analysen giver.
Angiver en kunde en kritisk score, får du omgående notifikation, så du kan handle prompte. Benyt hertil brugervenlige dashboards og rapporter til at danne dig overblik, og vores automatiserede e-mailnotifikationer til distribueret relevante kundeansvarlige for at lede indsatsen, hvor den har størst effekt.
Xact by Rambøll er mere end bare et digitalt værkøj med stilrent design og intuitiv brugergrænseflade.
Bag systemet står vores eksperter, specialister og dedikerede supportteam, hver især med en unik kombination af færdigheder og ekspertise.
Selvom deres baggrunde varierer, deler de alle ét fælles mål:
At guide dig mod brugbare resultater i dine kundemålinger med support på alle skridt i processen.
Du får ikke kun afdækket dine kunders loyalitet.
Du kommer et spadestik dybere og får indsigt i konkrete årsager til kritiske oplevelser og opfattelser via intelligente spørgsmålsaktiveringer, der sørger for at give dig konkret og handlingsorienteret viden, du rent faktisk kan handle på.
Herudover får du adgang til automatiseret, handlingsorienterede rapportering samt vores ekspertudviklede spørgeskemaskabeloner, der bygger på alle best practice indenfor NPS-målinger.
Kunder bedømmer deres svar på ét enkelt spørgsmål på en skala fra 0–10.
Spørgsmålet og konceptet, oprindeligt udviklet af Fred Reichheld i 2003, lyder, ”Hvor sandsynligt er det, at du vil anbefale [virksomhed/produkt] til dine venner og familie?”
Respondenter kategoriseres herefter i tre grupper:
Ambassadører scorer 9 eller 10
Passive scorer 7 eller 8
Kritikere scorer mellem 0 og 6
Trækker du procentdelen af kritikere fra ambassadører, får du NPS.
Findes der én eneste situation, hvor kundernes ærlige mening ikke vil være en fordel at kende, når man driver virksomhed eller styrer en organisation?
Læs mereDet er svært at flytte en bankkunde. Medmindre du opnår så høj kundetilfredshed, at dine kunder begynder at anbefale dig til andre.
Læs mereSpørgsmålene skal ses som inspiration til, hvad I kan vælge at spørge kunderne om i et spørgeskema.
Læs mereGår du og overvejer NPS-målinger?
Med SurveyXact kan du rigtig mange ting og skabe indsigt på både kryds og tværs.
Derfor vil vi rigtig gerne snakke med dig om dine ønsker og behov.