Sådan laver du bedre spørgeskemaundersøgelser
Forberedelse og god planlægning er altafgørende for at oprette undersøgelser, der giver dig indsigt til forandring.
Læs mereDet handler ikke kun om spørgeskemaer. Det handler om vigtig viden på det rigtige tidspunkt.
To tredjedele af de danske kommuner, størstedelen af landets uddannelsesinstitutioner, store dele af det danske erhvervsliv og en lang række andre organisationer foretager hvert år over 100.000 målinger med SurveyXact.
Faktisk bliver der i dag udført en spørgeskemaundersøgelse med SurveyXact hvert femte minut. Og det var hvert femte minut...
Janna Ebdrup
Group Sustainability Lead, Jyske Bank
Med SurveyXact er du i gang med at blive klogere efter kun få klik, og du har fuld designfrihed over dit spørgeskema og din vidensindsamling.
Hele SurveyXact er bygget til at få dig hurtigst muligt i gang med et spørgeskema baseret på gennemtestede spørgsmålstyper, der sikrer det mest pålidelige resultat.
Kort sagt: Du behøver ikke selv være ekspert for at lave en professionel undersøgelse, men der er gode chancer for, at du hurtigt bliver det, når du benytter SurveyXact.
SurveyXact hjælper dig til at spørge dine respondenter på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt.
Skal dine respondenter fanges via email, brev eller smartphone? Har du brug for at kunne arbejde offline, når du indsamler data?
Uanset hvad der er rigtigt i netop din undersøgelse, har SurveyXact de rette kanaler til dine respondenter.
En spørgeskemaundersøgelse kan give dig uvurderlig viden, som lægger fundamentet for forandringer i din organisation.
Hvis du altså kan afkode resultaterne...
Uprioriterede data i store Excel-ark eller lange rapporter skaber ofte mere forvirring end klarhed. Med SurveyXact kan du nemt skabe rapporter og dashboards, som gør dig i stand til at handle på din nye viden.
Det kræver hverken, at du er analyseekspert eller IT-haj.
SurveyXact blev oprindeligt udviklet til at skabe den viden, vi trækker på, når vi rådgiver Rambølls mange kunder.
Men hurtigt blev SurveyXact så effektivt, fleksibelt og brugervenligt, at vi begyndte at dele det med kunderne.
Det betyder, at vi har over 20 års erfaring med vidensindsamling og analyse blandt myndigheder, virksomheder og uddannelsesinstitutioner i hele Norden. Vi vil også gerne dele det med dig.
Hos Xact by Rambøll tager vi sikker håndtering af data alvorligt. Vi lever selvfølgelig op til EUs persondataforordninger (GDPR), vi sikrer anonymitet i spørgeskemaer, og vi håndterer al data i egne datacentre, som er sikrede efter alle kunstens regler.
Blandt andet derfor har Datatilsynet valgt at være kunde hos os.
SurveyXact gør dig i stand til at skabe viden til forandring — her og nu. Men nogle gange skal der lidt ekstra til for at skabe den helt rette løsning.
Med Xact by Rambøll som motor og med kompetent rådgivning og support fra markedets bedste eksperter skræddersyr vi en løsning til dig.
Med ProjectXact får du en fast sparringspartner eller — når projektet kræver det — et fast erfarent projektteam, som hjælper dig med alt fra spørgsmålsformulering til perspektivering, analyse, benchmark og opfølgning.
Brug data fra CRM til at segmentere og automatisere distributionen af dit spørgeskema. Eller den anden vej rundt — opdatér jeres systemer med data fra SurveyXact.
Bind login til SurveyXact sammen med jeres Active Directory. Så kan I helt automatisk administrere alle medarbejderes adgang til SurveyXact.
Øg svarprocent, tryghed og brandværdi med et custom domain. Det gør det nemt for dine respondenter at identificere dig som afsender.
Øg sikkerheden med et ekstra lag. Med to-faktor login kan dine brugere logge ind via SMS-kode eller via IP-adresse.
Når respondenter modtager din undersøgelse via e-Boks/Digital Post, oplever de den som mere sikker og troværdig, og det giver en højere svarprocent.
Vi ved godt, at selv det mest avancerede software ikke er meget værd, hvis brugeroplevelsen er klodset og uigennemskuelig.
Heldigvis er vi ret stolte af vores brugervenlige platform, og vi vil rigtig gerne vise dig, hvordan du nemt og intuitivt skaber indsigt til forandring og kommer tættere på dine stakeholders.
Kontakt os og få en personlig demo af en af vores sælgere.
Forberedelse og god planlægning er altafgørende for at oprette undersøgelser, der giver dig indsigt til forandring.
Læs mereInden du udsender din første kundetilfredshedsundersøgelse, er der visse overvejelser, du bør gøre dig.
Læs merePsykologisk tryghed opfostres på arbejdspladsen ved at kolleger tager del i og bidrager til fællesskabet, og at fællesskabet til gengæld gør, at mennesker er mere trygge ved at vise deres mere sårbare sider.
Læs mere