Lav din første survey med disse fem trin
Skal du i gang med din første survey?
Her får du 5 trin til, hvordan du laver den gode spørgeskemaundersøgelse.
eNPS er organisationens medarbejder-NPS og giver et klart, kvantitativt blik på medarbejdernes engagement og loyalitet.
Og med PeopleXact får du ikke bare et tal, men en kontekst du kan handle på.
Platformen gør det nemt at forstå, hvad der skaber trivsel og fastholdelse i netop din organisation og kobler trivsel sammen med økonomiske nøgletal.
Xact by Rambøll bruges af +1.200 virksomheder i Skandinavien og Tyskland
Det tager kun et par sekunder at svare på et eNPS-spørgsmål, og investeringen fra medarbejderen er derfor minimal.
Men gevinsten for ledere og HR er markant.
PeopleXact lader dig let segmentere på afdelinger, roller og anciennitet og viser præcis, hvor trivslen blomstrer — og hvor der skal sættes ind.
Det giver HR mulighed for at prioritere tid og indsats der, hvor effekten er størst.
eNPS tager temperaturen på medarbejdernes engagement uden at overbelaste dem med lange spørgeskemaer.
Brug eNPS som indikator for, hvor I bør prioritere dialog, udvikling og forbedringer — og skab målbar effekt.
Høj eNPS går hånd i hånd med lavere personaleomsætning, højere produktivitet og bedre samarbejde.
eNPS starter med at stille det rigtige spørgsmål på det rette tidspunkt. Heldigvis er tiden altid den rette. Det rigtige spørgsmål? Det hjælper vi dig med glæde i gang med.
Mens mere traditionelle trivselsmålinger ofte samler støv mellem årlige spørgeskemaer, giver eNPS dig løbende indblik i medarbejdernes trivsel og loyalitet.
PeopleXact gør det muligt at tage temperaturen jævnligt — og handle, hvor og når det gælder.
Det styrker relationen mellem medarbejdere og ledelse og forebygger uventede opsigelser og utilfredshed.
Det betaler sig at investere i din eNPS score
Løbende indsigt i medarbejdertrivslen og evt. udfordringer giver ledere og HR et konstant udviklende øjebliksbillede af arbejdspladsen, og hvor der skal prioriteres ressourcer for at øge trivslen. Og når dine medarbejdere trives, smitter det positivt af på bundlinjen.
Jeres eNPS score siger ikke kun noget om medarbejdertilfredshed. Det er også en stærk indikator for, om medarbejdere aktivt vil anbefale arbejdspladsen til andre.
Derfor kan I bruge eNPS som et vigtigt værktøj i både employer branding og fastholdelse.
Med PeopleXact får du derfor ikke bare en score, men forståelse for, hvad der gør medarbejdere til ambassadører, og hvad der risikerer at sende dem væk.
Høj eNPS går hånd i hånd med lav personaleomsætning, høj produktivitet og stærkere samarbejde.
Derfor er eNPS ikke kun relevant for HR, men også for ledelsen – og især jeres CFO.
Med PeopleXact får du data, der kobler trivsel til økonomiske nøgletal og gør det muligt at måle afkastet af jeres medarbejderinvesteringer.
Find ud af, hvor loyale dine medarbejdere er, og om de vil anbefale deres arbejdsplads til andre.
Book en demo og oplev, hvordan PeopleXact giver dig uvurderlig indsigt.
Ja, alle besvarelser i PeopleXact behandles fortroligt, og rapporteringen sker på aggregeret niveau, så ingen enkeltpersoner kan identificeres.
PeopleXact kobler eNPS-data med jeres øvrige HR-indsigter og giver jer både overblik og dyb indsigt. På den måde kan I arbejde datadrevet med trivsel og ikke 'bare' måle den.
Få den nyeste viden inden for arbejdsmiljø, medarbejdertrivsel og HR-målinger og bliv klædt på til at omsætte dine resultater til øget trivsel.
Skal du i gang med din første survey?
Her får du 5 trin til, hvordan du laver den gode spørgeskemaundersøgelse.
Hvornår er det rigtige tidspunkt? Timingen for en medarbejderundersøgelse påvirker svarprocenten og kvaliteten af de indsigter, du får.
Læs mere
APV’en dækker mange områder i din organisation. Men ønsker du det fulde billede af, hvordan det står til med arbejdsmiljøet, så skal du teame op med APV’ens gode ven – trivselsmålingen.
Læs mere