Dårlige resultater i trivsels- eller lederevalueringen?
Får du nedslående resultater i trivselsundersøgelsen eller ledelsesevalueringen?
Læs mereTiltræk de bedste medarbejdere
Kæmper dine medarbejdere for dit brand? Eller kryber utilfredsheden ud ad døren og til nye jobs?
Gode, motiverede medarbejdere er alfa og omega. Ikke alene driver de virksomhedens succes i det lange løb — de hjælper også med at tiltrække nye, gode medarbejdere.
eNPS-skalaen bygger videre på et fundament, som Reichhelds NPS-model lagde i 2003.
Formålet med eNPS er at give HR og ledelsen indblik i, hvad der motiverer eksisterende brandambassadører og udpege forbedringsmuligheder til at fastholde og tiltrække arbejdsmarkedets bedste talenter.
En motiveret arbejdsstyrke er afgørende i kampen om at tiltrække nye talenter, modarbejde stigende personaleomsætning, fremme innovation og i sidste ende løfte bundlinjen.
Forskning viser, at virksomheder med høj medarbejdertrivsel og -engagement oplever 43% lavere personaleomsætning, 81% mindre fravær og 23% højere rentabilitet (Gallup, 2020).
Med indsigt alene kommer du ingen vegne. Næste skridt er handling.
eNPS kategoriserer medarbejdere som enten ambassadører, passive eller kritikere. Vores løsning giver dig den opfølgningsramme, der er nødvendig for, at dine medarbejdere kan sætte ord på deres tanker og for at HR kan skabe bæredygtige tiltag baseret herpå – alt sammen illustreret som styrker og udviklingsmuligheder i vores intuitive rapportering.
Enkelheden er eNPS største styrke, og især i kombination med andre undersøgelser giver den dig en dybere forståelse af arbejdspladskulturen og de mennesker, der arbejder i den til daglig.
Derfor er eNPS-scoren mest værdifuld som en ekstra dimension til HRs overordnede strategi om at fremme en sund, dynamisk arbejdspladskultur. Tag fat i vores HR-eksperter for at høre, om eNPS giver mening for din organisation.
Vi er en full-service partner, og med os bringer vi over to årtiers erfaring, en bæredygtig tankegang og en lang række validerede arbejdsfremgange.
eNPS fungerer, måske ikke overraskende, ligesom NPS-skalaen.
Medarbejdere bliver bedt om at bedømme deres svar på et enkelt spørgsmål på en skala fra 0–10. Ofte er det spørgsmål en variation af, "Hvor sandsynligt er det, at du vil anbefale [virksomhed] som et sted at arbejde?"
Respondenter kategoriseres herefter i en af tre grupper:
Trækker du procentdelen af kritikere fra ambassadører får du eNPS.
Det er værd at bemærke, at det tal ofte scorer under den traditionelle NPS, da medarbejdere har tendens til at forvente mere af deres arbejdsplads end kunder forventer af et produkt, de køber.
Får du nedslående resultater i trivselsundersøgelsen eller ledelsesevalueringen?
Læs mereTrivselsmålinger måler trivslen blandt ansatte, men…
Så, hvordan gik undersøgelsen? Det er ofte det første spørgsmål, vores kunder stiller, efter APVen eller anden trivselsmåling er færdig.
Læs mereGår du og overvejer nyt system til eNPS?
Med PeopleXact kan du rigtig mange ting og skabe indsigt på både kryds og tværs.
Derfor vil vi rigtig gerne snakke med dig om dine ønsker og behov.