En passager er også en forbruger
Derfor arbejder TÆNK – Passagerpulsen hele tiden på, hvordan du får den bedst mulige oplevelse, når du bruger offentlig transport i Danmark.
Det gøres bl.a. ved hjælp af et større passagerpanel oprettet i SurveyXact, men også med de såkaldte passageragenter. De særlige passageragenter har fx besøgt danske togstationer for at undersøge, om rejseselskaberne informerer godt nok om de rejsetidsgarantier, de skal leve op til.
Det handler om at gøre det lettere for passagererne at forstå deres rettigheder – og om at give transportudbyderne konkret viden, de kan handle på.
I den forbindelse benyttede agenterne SurveyXacts mulighed for offline dataindsamling, så de også kunne tage ud til mindre stationer langt væk fra offentligt tilgængelig wifi. Det gjorde det muligt at dække hele landet og sikre, at også små stationer blev hørt i undersøgelsen
Den indsamlede data er efterfølgende blevet brugt i dialogen med politikere og rejseselskaber, ligesom den er blevet brugt i PR-sammenhæng til at sætte fokus på dine vilkår som rejsende i Danmark.