Guide: Spørgsmål til din kundetilfredshedsundersøgelse

Er du i tvivl om, hvordan spørgsmålene i en kundetilfredshedsundersøgelsekan se ud?

Spørgsmålene skal ses som inspiration til, hvad I kan vælge at spørge kunderne om i et spørgeskema. 

Det er vigtigt at understrege, at spørgsmålene bør tilpasses jeres specifikke virksomhed og dennes aktuelle behov og situation.

Hvilke spørgsmål du vælger i det konkrete tilfælde, afhænger af flere forskellige punkter:

  • Er det en kort hændelsesbestemt kundetilfredshedsundersøgelse eller en årlig strategirelateret kundetilfredshedsundersøgelse, som I går efter?
  • Er jeres kundesegment business to business eller business to consumer?
  • Hvad er jeres leverance til kunden – et produkt, et projekt, en service eller rådgivning?

Eksempler på spørgsmål i en kundetilfredshedsundersøgelse

Nedenfor har vi samlet en række spørgsmål, du  kan blive inspireret af:

Overordnet tilfredshed
  • På baggrund af dine samlede erfaringer med [X] hvor tilfreds er du så i alt?
  • NPS: Hvor sandsynligt er det, at du vil anbefale [X] til familie, venner og kolleger?
Aftaler og information
  • [X] overholdte de aftaler, der blev indgået med mig
  • Jeg følte mig velinformeret under vores samarbejde
Medarbejdere
  • [X]s medarbejdere er fagligt dygtige
  • [X]s medarbejdere følger hurtigt op på mine henvendelser

Produkter og rådgivning
  • [X]s produkter har høj kvalitet
  • [X] giver mig værdifuld rådgivning
Afsluttende kommentarfelt
  • Hvad er især godt ved samarbejdet med [X]?
  • Hvad kunne eventuelt være bedre ved samarbejdet med [X]?
articles_KTU

HENT VORES GUIDE TIL KUNDETILFREDSHEDSUNDERSØGELSER

Vi har skrevet en e-bog, som klæder dig på til at træffe strategiske og operationelle beslutninger på et faktabaseret grundlag.

Per Mangaard Jørgensen

Kundeansvarlig, Medlemsorganisationer

Xact By Rambøll

M +45 51 61 78 82

pemj@ramboll.com

LinkedIn

 

 

portrait_circle_PEMJ