Interviews:
Individuelle eller gruppeinterviews kan bruges til at dykke dybere ned i brugernes perspektiver og oplevelser. Dette giver mulighed for at stille specifikke spørgsmål og få mere detaljerede svar.
Interviews har typisk færre deltagere, og deltagerne skal både have vilje og tid til at dele deres tanker. Anonymitet over for intervieweren er ikke muligt, og deltagerne kan ikke nemt inkludere andre i samtalen. Deres evne til at bygge videre på andres input er også begrænset, og analysen kræver en betydelig indsats.
Spørgeskemaundersøgelser:
Brugerundersøgelser er en skalerbar metode til at indsamle kvantitative data om brugernes holdninger og præferencer. De kan nemt administreres online og analysere data i større mængder.
Spørgeskemaer, som dem der kan laves i SurveyXact, kan have mange, anonyme deltagere, og metoden kræver meget lidt af dem. De kan invitere andre ind i undersøgelsen, men ikke bygge videre på hinandens input og perspektiver. Analysen kan foretages på kort tid.
Fokusgrupper:
Fokusgrupper er små grupper af brugere, der mødes for at diskutere specifikke emner eller produkter. Dette giver mulighed for dybdegående diskussioner og feedback.
Fokusgrupper består ofte af få personer, som ikke kan være anonyme overfor hinanden eller moderatoren. Metoden kræver både tid og villighed til at dele tanker og perspektiver med en gruppe. Deltagerne kan i høj grad bygge videre på andres input og tanker, men kan ikke invitere nye personer ind i fokusgruppen. Analysen og dokumentationen kan ikke foretages på kort tid.
En kombination af metoder og nogle personlige interview i forlængelse af en EngageXact-proces med forslag fra mange deltagere kan bruges til at belyse problemstillinger på en holistisk måde. Dog kræver hver metode en indsats, og evnen til at analysere og dokumentere resultaterne kan variere.