Hvor tilfredse er dine brugere?
Det er ingen hemmelighed, at som den teknologiske udvikling raser derudaf og vores vaner ændrer sig nærmest fra dag til dag, stiller det højere og højere krav til de løsninger, vi alle sammen bruger.
Det gælder for private virksomheder såvel som offentlige institutioner.
Derfor har behovet for viden om løsninger, tilbud, tiltag og brugeres holdninger hertil aldrig været større. Eller mere afgørende.
Så sent som i foråret i år (2023) talte Reformkommissionens nye anbefalinger til Jobcentre ind i forslag til, hvordan man fra jobcentrenes side bedst inddrager borgere, sørger for mere tværgående samarbejde og overordnet yder en service, der stemmer bedst overens med brugernes behov (her især socialt udsatte borgere).
Her foreslår de fx en årlig tilfredshedsundersøgelse, der skal give indsigt og danne grobund for mere brugervenlige forbedringer.
Brugertilfredshedsundersøgelsen er på den måde ofte det første skridt i en længere rejse, hvor endemålet er at måle tilfredsheden med en given løsning, et tilbud, et produkt eller et tiltag.
Men det endelige udbytte? Det er straks en anden historie.