Så, hvordan gik undersøgelsen? Det er ofte det første spørgsmål, vores kunder stiller, efter APVen eller anden trivselsmåling er færdig.
Det er også ganske naturligt.
Formålet med trivselsmålinger er i første omgang at indsamle viden om, hvordan det går — hvor går det godt og hvor er der behov for forbedringer?
Her er benchmarks et vigtigt værktøj. Benchmarks gør det bl.a. muligt at:
Kort sagt, så er benchmarks ganske enkelt en god målestok til at vurdere, hvad der kan karakteriseres som et godt resultat.
Fordi det er nemlig ikke altid tydeligt.
En score på 80/100 er rigtig god i nogle tilfælde, mens den er mindre god i andre.
Her er benchmarks et uundværligt værktøj til at arbejde videre med undersøgelsen efterfølgende og ikke mindst prioritere indsatsområder.
Fordi alle er med til at løfte hinanden højere — ikke nødvendigvis kun fordi ens leder eller kontrakt siger, at det skal man, men fordi man har lyst til det.